Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Truck Cabin Suspension
Hradský, Martin ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
The diploma thesis, which belongs to the area of vehicle dynamics, deals with the issue of suspension of trucks cabins. In particular, it focuses on the suspension of a race truck cab such as the Rally Dakar. Includes an overview of truck suspension (especially cabs), driving comfort assessment methods and the impact of vibration on human. To verify the suitability of using different cab suspension concepts, a multibody model was built in program MSC ADAMS. Suitable primary suspension has been found appropriate for this model. Cab suspension was tested for driving safety, but first for driving comfort.
Experimentální metody hodnocení jízdního komfortu
Roleček, Jaroslav ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Suchý, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje především testování vozidel z hlediska jízdního komfortu. Popisuje průběh testování a druhy zkoušek. Dále popisuje jednotlivé veličiny, které se na kvalitě jízdy podílí.
Multibody model traktoru s odpruženou kabinou
Kadlec, Jakub ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou odpružení kabin nákladních vozidel a traktorů. Popisuje současný stav odpružení kabin, metodiku měření a vyhodnocování jízdního komfortu. Na sestaveném multibody modelu traktoru jsou porovnány různé koncepce odpružení a je provedena citlivostní analýza parametrů majících vztah k jízdnímu komfortu.
Dorazy odpružení vozidel
Mikeš, Josef ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je vytvořit matematický popis fungování dorazů odpružení vozidel. Existují dva základní typy dorazů, mechanický a hydraulický. Mechanický energii na konci zdvihu akumuluje, hydraulický mění zbytkovou energii na teplo. Pro porozumění problematice dorazů je v první části provedena rešerše zabývající se funkcí a současnými trendy v konstrukci dorazů. Součástí práce je zkoumání vlivu nastavení polohy dorazů a charakteristiky dorazů na chování vozidla. Prověření charakteristiky je provedeno pomocí změny intenzity náběhu síly a úpravou celkové tuhosti dorazů. Při současné změně počátku působení hydraulického a mechanického dorazu existuje poloha, ve které dochází ke zlepšení jízdních vlastností automobilu. Tuto polohu je při konstrukci dorazů výhodné využít. Výsledkem porovnávání různých variant je návrh sestavení dorazů odpružení pro konkrétní vozidlo. Vlivem působení hydraulického dorazu dochází k ohřevu tlumícího oleje, kontrolou disipované energie však lze konstatovat, že tento ohřev je zcela minimální.
Truck Cabin Suspension
Hradský, Martin ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
The diploma thesis, which belongs to the area of vehicle dynamics, deals with the issue of suspension of trucks cabins. In particular, it focuses on the suspension of a race truck cab such as the Rally Dakar. Includes an overview of truck suspension (especially cabs), driving comfort assessment methods and the impact of vibration on human. To verify the suitability of using different cab suspension concepts, a multibody model was built in program MSC ADAMS. Suitable primary suspension has been found appropriate for this model. Cab suspension was tested for driving safety, but first for driving comfort.
Multibody model traktoru s odpruženou kabinou
Kadlec, Jakub ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou odpružení kabin nákladních vozidel a traktorů. Popisuje současný stav odpružení kabin, metodiku měření a vyhodnocování jízdního komfortu. Na sestaveném multibody modelu traktoru jsou porovnány různé koncepce odpružení a je provedena citlivostní analýza parametrů majících vztah k jízdnímu komfortu.
Multibody model vozidla - hodnocení jízdního komfortu
Friedl, Michal ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá problematikou jazdného komfortu. Využíva simulačný MBS software, konkrétne program MSC Adams, najmä jeho modul Car. Sú v nej vytvorené simulácie prejazdu automobilu po úseku cesty s nerovnosťami tak, aby reprezentovali podmienky vyskytujúce sa v premávke na bežných cestných komunikáciách. Skúmané je predovšetkým celkové zrýchlenie pôsobiace na vodiča a spolujazdca v závislosti na konkrétnom nastavení prvkov priamo súvisiacich s jazdným komfortom.
Experimentální metody hodnocení jízdního komfortu
Roleček, Jaroslav ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Suchý, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje především testování vozidel z hlediska jízdního komfortu. Popisuje průběh testování a druhy zkoušek. Dále popisuje jednotlivé veličiny, které se na kvalitě jízdy podílí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.